top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHOCOLADE MUFFINS MET BANAAN & GRIEKSE YOGHURT

Ben ik weer met een zoet baksel voor jullie, guys!

Heel veel van jullie hebben op dit recept zitten wachten, dat weet ik aan de hand van de reacties die ik op mijn stories kreeg toen ik een voorproefje van deze muffins toonde. (wow, zo leuk trouwens!)

Ze zijn super makkelijk om te maken (jullie zijn niets anders van mij gewoon), maar zijn smaakvoller dan ooit. Je proeft letterlijk alle gebruikte ingrediënten en net daarom kwamen ze zo perfect uit de oven. Ik hoop dat jullie het met me eens zijn.


Je kan me altijd blij maken met een stukje taart, cake of bananenbrood, maar een muffin is gewoon een feestje op zich. Ik ben dol op deze kleine gebakjes en het feit dat je er moeiteloos mee kunt variëren. De muffins zijn licht gezoet, maar vooral heerlijk luchtig. Ik vind dat laatste persoonlijk moeilijk en niet altijd in balans, blij dus dat in dit gebakje 100% het geval is. De truc? Meer natte ingrediënten toevoegen denk ik, daar kwam ik bij deze achter en ga ik in de toekomst zeker meer uitwerken.


Ik vermoed dat je zo goed als ingrediënten van deze muffins in huis hebt en dat maakt het gemakkelijk om vrijwel direct aan de slag te gaan. Lees hieronder de instructies om aan dit bakfeestje te beginnen.



VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1 muffin):

156 kcalorieën

6.1g vetten

19.3g koolhydraten

4.8g eiwitten


- -


Ingrediënten (12 muffins):

- 130g volkoren meel

- 90 havervlokken

- 1 tl bakpoeder (10g)

- 25g cacaopoeder

- 50g Sukrin Gold

- 2 bananen

- 1 ei

- 200g Griekse yoghurt

- 30ml kokosolie

- 60g chocolade druppels (puur)

Extra:

- schijfjes (gedroogde) banaan als topping


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. In een ruime mengkom voeg je de meel, de havervlokken, het cacao- en bakpoeder toe. Ook de Sukrin Gold mag hieraan toegevoegd worden. Meng alles met een lepel onder elkaar.

  2. Neem een tweede kom en meng hierin het ei, de yoghurt, de kokosolie en de bananen. Heb je graag kleine stukjes banaan in de muffins? Dan doe je het op deze manier. Maak de stukjes banaan kleiner met een vork maar niet tot de stukjes volledig weg zijn. Heb je dit liever niet? Begin dan met de bananen te prakken in de kom alvorens je de andere ingrediënten onder elkaar mengt.

  3. Smelt 1/2 van de chocolade druppels op een laag wattage (300-400W) in de microgolfoven. Voeg dit toe aan het yoghurtmengsel.

  4. Voeg nu beide samen tot één mix. Zet goed onder elkaar. Indien dit 'moeizaam' gaat, kan je eventueel een scheutje plantaardige melk toevoegen. Overdrijf hier niet mee. Het muffindeeg moet nog kleverig zijn. Zo is het perfect!

  5. Als laatste meng je de chocolade druppels onder de muffinmix. Je kan ook enkele druppels overlaten als topping.

  6. Neem een muffinbakvorm van 12 stuks en ieder vormpje in met wat bakspray of kokosolie. Overdrijf hier niet mee en verwijder het overtollig vet met keukenpapier. Schep in elk vormpje een flinke eetlepel van het mengsel. Ingeval je de schijfjes banaan als topping wilt gebruiken, is het nu de moment de muffins te versieren.

  7. Zet voor 25 minuten in een voorverwarmde oven op 170 °C.

  8. Laat afkoelen en haal ze vervolgens uit de vormpjes. Bewaar in een afgesloten doos. De muffins blijven houdbaar voor 3-4 dagen.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

301 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page