top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CHIA BLUEBERRY PUDDING



Heb je zin in iets anders? Wel, dan is dit dé uitvinding!

Ik kan je zeggen dat ik aangenaam verrast was. Ik eet dagelijks een kom haverpap, dus als het eens wat anders is, dan moet het écht goed zijn. Ik probeer zoveel mogelijk in mijn voedingspatroon te variëren, havermout is één van de weinige dingen dat ik niet beu geraak. Maar goed, vandaag hebben we het over iets anders: chia pudding!


Ooit al van gehoord? Ik zag het al vaak passeren op social media zoals Pinterest, maar ik moet toegeven dat ik nooit echt een grote fan ben geweest van chia. Als foodie daarentegen houd ik wel enorm van experimentjes om food zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Ik vind chia bijvoorbeeld wel lekker in bananenbrood, in granola of als topping op een smoothiebowl, maar ik loop er niet gek van. Zo verdween de voorraadpot met zaadjes weer meer en meer naar achter in de kast, tot ik dacht: ik waag nog eens een kansje.


Hoewel ik al eerder chiapudding heb gemaakt, heeft het me nooit zo gesmaakt als deze keer. Bij chiapudding vind ik het heel belangrijk dat de verhoudingen goed in balans zijn, anders is de pudding snel 'mislukt'; niet zoet genoeg, niet consistent, ... Ook deze keer was het op goed geluk dat ik verschillende ingrediënten heb samengebracht in de hoop dat het een match zou zijn. En ja hoor, ik heb echt genoten van dit kommetje vol kleur en smaak.


Voor wie nog niet overtuigd is, wil ik tenslotte nog even de meer- en /voedingswaarde van chiazaad meegeven. Naast het feit dat het veel eiwit en vezels bevat, draagt het ook bij tot het reguleren van de bloedsuikerspiegel en onze spijsvertering. Iets minder bekend is dat het ook bijdraagt tot het verbeteren van de nachtrust.


Nooit chia geproefd? Doe een gokje, waag je kans en wordt verrast! :)



VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1 portie, inclusief topping)

466 kcalorieën

47.1g koolhydraten

15.6g vetten

24.4g eiwitten


- -


Ingrediënten:

- 120 ml amandelmelk, ongezoet

- 100g kwark met yoghurt blauwe bes 0% vet (Jumbo)

- 30g chiazaad

- 150g blauwe bessen (diepvries)

Toppings:

- 100g vanille yoghurt

- 30g blauwe bessen


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Maak de avond van tevoren de chia pudding met de bovenste ingrediënten.

  2. Roer goed door elkaar en bewaar in de koelkast.

  3. De volgende dag voeg je nog wat extra kwark/yoghurt naar keuze toe en kies je je favoriete toppings. That's it!


 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x


101 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page