top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CAESAR SALAD CHICKEN WRAP

Caesar salad is mijn favoriete salade! Het bevat alles wat ik lekker vind; een perfect gekookt eitje, sappige kip, mijn favoriete kaas én knapperige croutons. Bovendien is het een salade die zo op tafel staat. Niet te veel gedoe en gewoon een snelle maar gezonde maaltijd! Dat maakt het naar mijn mening extra lekker.



Het recept is niet alleen bij de salade, maar ook bij de wrap heel simpel. Toch vond ik dat deze niet mocht ontbreken op mijn website. Ik word gewoon immens gelukkig van zo een simpele, in mijn ogen, 'klassiekers'. Daarnaast vertegenwoordigt dit gerechtje perfect waar ik als foodblogger voor sta: gezond, makkelijk en snel. Het is niet mijn meest creatieve recept, maar zoals ik al zei, ik word hier wel helemaal happy van, en ik hoop jullie ook!


Geen lange intro dus vandaag, maar gewoon een gemakkelijk maar heerlijk en gezond recept dat ik graag met jullie wou delen. Sommigen onder jullie stemden op dit gerecht tijdens de wekelijkse poll (via mijn Instagramaccount bevraag ik jullie favo gerecht van mijn weekmenu, telkens op maandag!), dus ik hoop dat ik hen alleszins tevreden kan stellen.

December was zo een drukke maand dat ik deze gewoonte wat verwaterd heb. Als jullie dit in de toekomst terug willen, laat me dan via de comments even weten! ;-)



Hier is ie dan!


 

VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (2 wraps/pers):

659 kcalorieën

44.5g koolhydraten

26.5g vetten

57.1g eiwitten


- -


Ingrediënten (2 pers):

- 4 volkoren tortilla's

- 3 hardgekookte eieren (ca. 6 minuten kooktijd)

- 1 pak little gem (+/- 200g)

- 2 x 150g kipfiletreepjes, gekruid en gebraden (Chef Select, Lidl)

- 50g parmezaanse kaas

DRESSING:

- 50g Griekse yoghurt

- 15g parmezaanse kaas

- 1 el light mayonaise

- zwarte peper


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Vul een steelpannetje met voldoende water en breng de eieren aan de kook. De ideale kooktijd is voor iedereen anders, maar bedraagt naar mijn persoonlijke voorkeur 6 minuten. Je krijgt een eitje met goed gestold eiwit, maar het eigeel is nog wat lopend.

  2. Verwarm ondertussen de kipfiletreepjes in een pan met wat olie.

  3. In een andere pan kan je kort de tortilla's verwarmen en bakken langs beide kanten. Hiervoor is geen bereidingsvet nodig. Let wel op want de tortilla's zijn gevoelig voor aanbranden.

  4. Snijdt de little gem in partjes en verdeel over de tortilla's.

  5. Maak de dressing door alle ingrediënten samen te voegen in een hakmixer. Als je dit niet in huis hebt is dat zeker geen ramp. Zorg er gewoon voor dat de parmezaan zo fijn mogelijk geraspt is.

  6. Verdeel de stukjes kip over de slaharten, snijdt vervolgens de eieren in kleine stukjes en verdeel de dressing over de wraps. Als laatste strooi je de parmezaanse kaas over de wraps en serveer je hem naar wens door hem open te laten, op te vouwen of te snijden in kleine partjes als aperitiefhapje.




 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

75 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page