top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

CACAOHAVERPANNENKOEKJES MET BANAAN EN PUDDING

God, wat een geslaagde combinatie is me dit!


Maak kennis met een nieuw favoriet toetje in mijn frigo: protein pudding van Melkunie in de smaken chocolade en karamel zeezout. Dit moet je toch gewoon proeven? Ik heb enkel de karamelversie gespot in de supermarkt, maar was met één blik verkocht. Die ging dus mooi met mij mee naar huis. De volgende dag wou ik meteen proeven en besloot ik hem te testen in combinatie met een stapel chocoladepannenkoeken.


Het was lang geleden dat ik nog eens haverpannenkoekjes maakte, maar vergis je niet. Eigenlijk is die combinatie altijd goed en is de kans op slagen zo goed als 100%. Ik koos er dit keer voor om de haver niet te vermalen en dus gehele vlokken te gebruiken. Vind je de textuur hiervan minder lekker? Dan kan je het ook prima blenden tot havermeel. Jij kiest, plezier in beide gevallen verzekerd!


Door dit krachtontbijtje ben je de hele voormiddag gevuld. Deze pannenkoekenstapel is vezel- én eiwitrijk. Beiden stoffen dragen bij tot een verzadigd gevoel na het eten.

Persoonlijk vind ik dit echt belangrijk. Ik zou gans de dag kunnen eten en heb altijd wel trek in iets. Voor mij is het een prioriteit dat mijn maaltijden me voorzien van de juiste energie, voedingsstoffen én dat mijn honger voor een paar uurtjes gestild is. Na het eten van dit feestje kom je dus wel een poosje toe, geloof mij!


Tips: ben je niet zo een grote eter en hou je het graag licht in de ochtend? Kies er dan voor om de verhoudingen wat aan te passen en ga voor een kleinere portie. Je kan ook de banaan achterwege laten en bv. bessen in de plaats nemen. Neem de helft van de pudding, en bewaar de andere helft voor later op de dag, zo heb je nog iets om naar uit te kijken!


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON (1 PORTIE):

640 kcalorieën

76.2g koolhydraten

16.8g vetten

47.1g eiwitten


- -


Ingrediënten:

- 50g havervlokken

- 15g amandelmeel (Sukrin)

- 1 el cacaopoeder

- 1 tl bakpoeder

- snuifje zeezout

- 1 banaan: 1/2 voor het beslag, 1/2 voor de topping

- 1 ei

- 1 eiwit

Topping:

- 1 potje salted caramel pudding Melkunie

- chocolade granola


- -


ZO MAAK JE HET:


  1. Heel makkelijk: meng de droge ingrediënten onder elkaar, prak de baan en klop het eiwit. Voeg de laatste twee samen en meng goed onder elkaar.

  2. Breng beiden nadien samen en roer goed onder elkaar. Je kan eventueel nog wat extra plantaardige melk gebruiken als het beslag te droog is.

  3. Verwarm wat kokosolie in de koekenpan en bak een 5-tal pannenkoekjes van het beslag.

  4. Nu alleen de heerlijke toppings nog toevoegen en vervolgens de hele stapel opsmullen. Smakelijk!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x



110 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page