top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

BOEKWEITPANNENKOEKJES

Hiiiiiii! Nu de zomer bijna van start gaat, ruil ik mijn winterse ontbijtjes graag voor overnight oats, frisse spreads op de boterham, of gewoon een bakje kwark met veel seizoensfruit en homemade granola. En die pannenkoekjes? Die blijven komen hoor!


Een pannenkoek gaat er altijd in en zal me altijd smaken, eender welke temperatuur het buiten is. Omdat het iets meer tijd vraagt dan de bovengenoemde simpele ontbijtjes, kom ik er minder toe om mezelf te verwennen met een stapel pancakes. Niet omdat ik het niet ongelooflijk graag eet (integendeel!), maar wel omdat ik volop buiten wil leven bij zo een temperaturen.


VOEDINGSWAARDEN PER PERSOON:

461 kcalorieën

73.3g koolhydraten

8.7g vetten

18.4g eiwitten

**dit ontbijtje bevat 0% toegevoegde suikers!


--



Ingrediënten

- 55g boekweitmeel

- 10g tapiocameel

-1 tl bakpoeder

- 1 tl appel cider azijn

- 120ml amandelmelk (ongezoet)

Toppings:

- 1 kiwi

- 100g Griekse yoghurt

- 1 el pindakaas

- Homemade granola ‘limited edition summer granola’


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Maak het pannenkoekenbeslag: voeg het boekweit- en tapiocameel samen met het bakpoeder in een ruime kom. Voeg nadien de melk en het ciderazijn toe en roer alles onder elkaar tot er geen klontertjes meer zichtbaar zijn en het deeg lekker luchtig is.

  2. Verhit een theelepel kokosolie in een koekenpan en laat goed heet worden. Verspreid de olie en bak de pannenkoekjes. Ik gebruikte 2 el / pannenkoek en kon er 8 pannenkoekjes mee bakken.

  3. Besmeer de pannenkoekjes vervolgens met Griekse yoghurt en versier met gesneden stukjes kiwi, pindakaas en wat zelfgemaakte granola.



PS: mijn homemade granola's die ik in sommige recepten gebruik, zijn allemaal te koop. Stuur me gerust een berichtje bij interesse!

 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x

127 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page