top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

BERRY OAT GRANOLA BARS

Ik heb me sinds kort voorgenomen om weer wekelijks een gezonde snack te voorzien. Denk maar aan muffins, bananenbrood, koekjes, brownies, ... Hoewel het merendeel van mijn blog al van al dat lekkers bevat, heb ik vandaag weer een nieuwtje voor jullie klaar.


Haver is bij mij het meest gebruikte product in de keuken, ik heb het daarom ook altijd in huis. Het is het ideale basisingrediënt bij het maken van baksels, zeker als het op zoetigheden aankomt. Granola is o.a. gemaakt met havervlokken, maar er worden extra ingrediënten toegevoegd. Ik hou van granola en vind het puur op zich al een top product. De krokante toets van granola laat ik niet graag verloren gaan. Daarom ben ik eerder terughoudend om granola te gaan gebruiken in baksels. Het zette me aan het denken en ik kwam tot volgende consensus: als ik met succes al zoveel x gebruikmaak van haver, dan kan het met granola toch helemaal niet misgaan?


Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een krokante snack, iets met een bite. Een 'no-bake' versie vind ik dus iets minder aantrekkelijk. Ik bakte de repen kort in de oven en ze gaven een uitstekend resultaat. De smaken zitten daardoor ook helemaal goed. Zoals ik al zei: ik nam me voor om mezelf wekelijks te trakteren op een gezonde snack. De start is met deze bars gezet, en dat smaakt naar meer!


Wil je zelf graag proeven? Ik deel hieronder het recept met jou!



VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/9):

149 kcalorieën

3.9g vetten

23.5g koolhydraten

4.2g eiwitten


--


Ingrediënten:

- 15g geroosterd kokosschaafsel

- 50g honing

- 15g pindakaas 100% naturel


- -


ZO MAAK JE HET:

  1. Meng de havervlokken met de granola. Probeer de 'chunks' van de granola nog iets te verkruimelen indien het grote stukken zijn.

  2. Doe het kokosschaafsel erbij. Ook hier geldt: kleine stukjes gaan beter.

  3. Smelt de honing samen met de pindakaas tot een glad geheel. Voeg dit aan het gedeelte toe. Als laatste meng je het amandelmeel erdoor.

  4. Neem een browniebakvorm en werk bij voorkeur met bakpapier. Verdeel het mengsel over de vorm en druk goed aan. De bodem zou volledig bedekt moeten zijn. Houd een gedeelte over voor de bovenlaag. Zet voor 10 minuten in de oven op 170°.

  5. Neem het baksel uit de oven. Bestrijk de aardbeienconfituur met een lepel over het granolamengsel. Rond af met de overschot van de granola over de bars te verdelen.

  6. Zet nog eens voor 10 à 15 minuten in de oven.

  7. Wacht 15 à 30 minuten (tot de bars volledig zijn afgekoeld) om vervolgens te verdelen in 9 gelijke stukken.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!


Love to hear from you !


Tisha x

56 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page