top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

BANAAN PINDAKAAS IJS

Oeh, het ziet er naar uit dat het nog lekker gaat nazomeren deze week! + 30 °C in september: wie had dat verwacht?! Daarom wil ik een laatste keer met een zomers recept komen, hoewel ik vind dat ijs in alle seizoenen smaakt. Ben jij het met me eens? Lees snel verder!



Ik ben weer volop aan het werk en dat is altijd even wennen na 3 weken out te zijn geweest. Ik ben alleszins uitgerust en ik heb deugd om terug langzaam een ritme te vinden dat min of meer iedere dag wat hetzelfde is. Ik heb me in de vakantie wat minder bezig gehouden met mijn voedingspatroon. Daar het normaal zoveel mogelijk evenwichtig, gevarieerd en voedzaam is, heb ik mezelf ook af en toe verwend tijdens een kaas- en wijnavond, probeerde ik een nieuw eettentje uit, of at ik twee ijsjes op eenzelfde dag! Moet kunnen als je vakantie hebt: dan komt genieten voor mij op eerste plek.

Maar nu het hedendaagse leven terug wat meer op gang komt, merk ik dat ik meer behoefte heb aan voedzame maaltijden en regelmaat. Voedzaam eten geeft je echt wel meer energie, geeft je een heldere geest (verbeterde concentratie) en je voelt je mentaal ook fitter!

Ik wil het niet te strak en behoud zeker ruimte voor intuïtief eten, maar het maken van mijn wekelijkse menu's op zondag heb ik toch wel wat gemist. Het is voor mij altijd een plezierige activiteit: ik laat mijn inspiratie ten volle loop en zoek uit wat nieuw en voorradig in het seizoen is.


Toen ik zag dat het ging nazomeren op mijn weerapp, kwam het ineens in me op dat ik dit lekker recept nog niet heb gedeeld, en jullie het dus zeker nog te goed hebben van mij! Die ingeving kwam net op tijd en dus 'als geroepen'. Maak deze nog snel voor het zonnetje verdwijnt, of zorg ervoor dat je hem in je vriezer hebt steken voor een herfstige avond onder een dekentje tijdens een avondje Netflix. Klinkt beiden niet slecht toch? Here we go!


---


VOEDINGSWAARDEN:

** ik heb in dit recept de macro's niet berekend, maar hoe dan ook is dit ijs gezond en vrij van toegevoegde suikers!


--


Ingrediënten (voor ongeveer 1L ijs):

- 3 rijpe bananen

- 40g eiwitpoeder (chocolade smaak of variant)

- 20g cacaopoeder

Optioneel:

- hoorntjes


LEUK OM TE WETEN: Met mijn code TISHA15 krijg je 15% korting tot en met 11 oktober bij Sukrin ! ;)

--


ZO MAAK JE HET:

  1. Doe alle ingrediënten in een krachtige blender, behalve de chocolade. Wees zuinig met de amandeldrank en voeg eventueel een scheutje extra toe als je blender moeite heeft.

  2. Hak de chocolade fijn en schep deze onder het ijs.

  3. Neem een afgesloten doos waar het ijs in bewaard kan worden. Let op dat deze bestend is tegen de diepvriezer!

  4. Schep het ijs in de doos en laat het voor minstens 1 dag in de vriezer staan.

  5. Nadien kan je er van genieten op welke manier jij dat wilt!



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


147 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page