top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

APPLE PIE CRUMBLE BARS

Wie vindt dat gestoofde appeltjes met kaneel enkel in de koude maanden past, is hier helaas niet aan het juiste adres. Ik vind het net zalig om deze bars koud te eten op mijn terras met het zonnetje op mijn snoet! De warme kruiden zorgen voor een intense smaak die mij in eender welk seizoen een warme gloed op mijn lichaam bezorgen.



Een snack in de voormiddag en/of in de namiddag, ik probeer ervoor te zorgen dat ik altijd wel wat bij de hand heb. Vaak zijn dat kant-en-klare repen, maar als ik tijd heb probeer ik ook wekelijks een homemade gezonde snack te voorzien want deze smaken me toch net altijd iets beter. Het geweten dat ik het zelf gemaakt heb en dus ook 100% zekerheid heb over wat er allemaal inzit, is voor mij ook een geruststelling. Niet dat ik argwanend ben, maar voor mij hoeven al die smaak- en kleurstoffen, bewaarmiddelen of andere zooi er niet in. En als er dan eens een homemade baksel tegenslaat, dan proberen we dat de week daarop nog een keertje om het vervolgens beter, zo niet perfect te maken.

Gelukkig had ik maar één poging nodig om deze repen te maken: een heerlijkheid is het!




Ingrediënten (9 stuks):



- - ZO MAAK JE HET:

  1. Meng het meel onder elkaar samen met het bakpoeder en de helft van de Sukrin Gold. Voeg ook de kruiden toe.

  2. Meng het ei samen met het citroensap, de siroop en de appelmoes onder elkaar in een aparte mengkom. Voeg het nadien toe aan het meel.

  3. Schil de appels en snijdt in grove blokjes.

  4. Meng met de siroop, het kaneel, het water en de confituur.

  5. Neem een browniebakvorm en bekleed dit met bakpapier.

  6. Verspreid nu eerst de helft van het eerste mengsel op de bodem van het blik.

  7. Meng de andere helft onder het appelmengsel en verdeel over het brownieblik.

  8. Bak voor 20-25 minuten in de oven en laat afkoelen alvorens aan te snijden.

  9. Verdeel in 9 stuks en bewaar in een afgesloten doos.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

Tisha x


71 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page