top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

APPEL KANEEL BROODJE

Het heeft nog lang geduurd vind ik, voor er een echte herfst 'klassieker' verscheen op mijn blog. Ik trap wel meteen af met een knaller want dit broodje brengt de herfstsfeer in je mond!


Ik hou van zoet, dat moet ik jullie niet meer vertellen. Maar zeker in de koude maanden kan een homemade baksel mij zo smaken. Ik ruim de ijsjes en smoothiebowls nu graag in voor cake en taart! Maar misschien hoor ik je hardop al nadenken dat dit best wel wat moeite vraagt. Jezelf elke dag voorzien van een vers gebak dat je zelf gemaakt hebt en ook nog eens gezond is?

Wel, ik kan je één ding zeggen: maak dit 10 x en je zal het én goed én gemakkelijk vinden! Bovendien kun je heel wat baksels invriezen. Dit kan vooral bij baksels zonder topping of frosting. Doe dit dan wanneer het baksel is afgekoeld en snijdt het van te voren door. Je kan ze invriezen in portieverpakkingen en de avond van tevoren uitleggen. Zo heb je 's ochtends of in de loop van de dag iets om naar uit te kijken en geniet je dus langer van wat je gebakken hebt.

Ik vind het persoonlijk ook erg lekker om met bananenbrood of cake te ontbijten. Je smeert er wat yoghurt op, wat vers fruit, eventueel extra kruiden en een schepje granola. En vergeet dat warm kopje thee of koffie niet: heerlijk genieten gewoon!


Ik was zelf aangenaam verrast wanneer dit broodje uit de oven kwam. Als er iets gebakken wordt met kaneel, ben ik sowieso al in de zevende hemel, maar bij de eerste hap van deze cake werd ik echt ongelooflijk blij. Ik genoot nog na van de geur maar kon nu ook met mijn eigen smaakpapillen proeven hoe een toppertje dit uiteindelijk geworden is!

Ik wil niet opscheppen, maar wie van herfstgeuren en -kleuren houdt: maak dit en je zal er op geen enkele wijze spijt van krijgen!


 

VOEDINGSWAARDEN PER PORTIE (1/8):

151 kcalorieën

26.8g koolhydraten

1.9g vetten

5.6g eiwiten

**dit recept bevat 0% toegevoegde suikers!

--


Ingrediënten:

- 100g havervlokken

- 150g zelfrijzend bakmeel

- 1 tl bakpoeder

- snuifje zout

- 1 tl kaneel

- 200g appelmoes (0% suikers toegevoegd)

- 1 ei + 1 eiwit

- 2 grote Jonagold appels


--


ZO MAAK JE HET:

  1. Verwarm de oven voor op 180 °C.

  2. Was en schil de appels, en snijdt ze in grote blokjes.

  3. Maal de havervlokken fijn in de blender tot havermeel. Voeg nadien het zelfrijzend bakmeel, de Sukrin Gold, de kruiden en het bakpoeder toe.

  4. Meng het ei met het eiwit. Voeg hier de appelmoes aan toe.

  5. Breng beide substanties nu samen.

  6. Tot slot lepel je de blokjes appel er nog onder.

  7. Neem een bakblik en vet dit in met kokosolie of gebruik bakpapier.

  8. Schep het deeg in het blik en zet in de oven voor 25 à 30 minuten.

  9. Laat afkoelen of serveer nog lichtjes warm!


 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

304 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page