top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

3x PANCAKES

De laatste tijd ben ik weer volledig into pannenkoeken. Geef nu eerlijk toe; dat smaakt toch gewoon mega goed tijdens deze dorre dagen? Een kopje koffie of thee erbij en genieten maar!


Ik heb dan geen skills in het bakken, het bedenken van de receptuur is wel volledig mijn ding. Gelukkig heb ik een vriend die me wat trucjes heeft geleerd en nu gaat het bakken ook beter. Oefening baart kunst zullen we zeggen, en dat betekent dat er zeker nog meer recepten zullen volgen.


De laatste tijd merk ik dat er ook veel interesse is bij de jonge mama’s naar gezonde receptuur. Ik, en waarschijnlijk vele onder jullie ook, ben opgegroeid met de pannenkoek. Je kon me er als kind al ontzettend blij mee maken! Toen ging er confituur, stroop of suiker op. Nu ga ik voor de gezondere versie en kies ik ook voor andere toppings. Ook de mama’s onder jullie kunnen dit is met hun kids proberen! Gevolg is dat ze veel minder snel trek zullen hebben in iets anders en ze voedingsstoffen binnenkrijgen van de juiste categorie.


Hieronder vind je 3 varianten die je kan uitproberen. Ze zijn allemaal gerelateerd aan de herfst maar ze zullen je smaken in eender welk seizoen, for sure proberen dus!


APPLE PIE PANCAKES

INGREDIËNTEN:

  • 45g speltmeel

  • 15 zelfrijzend bakmeel

  • 1 Jonagold appel, geschild en in kleine stukjes gesneden

  • 1/2 cup water

  • 60g skyr natuur

  • 1 tl zoetstof

  • snuifje kaneel

BEREIDING:

  • Meng alle ingrediënten behalve de stukjes.

  • Bewaar wat stukjes appel voor de topping en schep ongeveer de helft onder het pannenkoekenmengsel.

  • Verhit wat kokosolie in een pan of gebruik bakspray.

  • Schep 1 1/2 eetlepel in de pan en bak ongeveer 2 à 3 minuten.

  • Met een spatel draai je de pannenkoekjes in een vlotte beweging om en bak je ze nog even aan de andere zijde.

  • Met het mengsel bak je ongeveer 4 à 5 pannenkoekjes.

  • Toppings: skyr yoghurt gezoet met vanille extract, stukjes appel, wat kaneel en een handje kruidnoten.



 

PROTEIN PANCAKES


INGREDIËNTEN:

  • 2 eieren

  • 1 banaan

  • 50g eiwitpoeder vanille

  • 1 tl bakpoeder

BEREIDING:

  • prak de rijpe banaan in een mengkom en kluts de eieren erdoor.

  • Meng met het eiwitpoeder en bakpoeder.

  • Verhit een eetlepel kokosolie en ga op dezelfde manier tewerk als hierboven.

  • Toppings: blauwe bessen, vanille kwark 1 el crunchy muesli going nuts (te bestellen via bericht)




 

PEANUT BUTTER OAT PANCAKES


INGREDIËNTEN:

  • 45g havervlokken

  • 10g pindakaaspoeder

  • 1 tl bakpoeder

  • 1/2 banaan

  • 50g Griekse yoghurt

  • 1/2 cup water

  • 1/2 scoop eiwitpoeder vanille


BEREIDING:

  • Doe alle ingrediënten in een blender en blend tot een egaal geheel zonder stukjes.

  • De volgende stappen zijn zoals de vorige pannenkoekjes.

  • Toppings: de helft van de banaan, kokosyoghurt en een handje chocolade granola.



 

Are you hungry yet?

Heb je zin gekregen dit receptje zelf uit te proberen?

Hart dan zeker deze blog, laat een reactie na en vertel me wat je er van vindt!

Love to hear from you !

111 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page