top of page
  • Writer's picturebreakfastspices

5x HOTSPOTS IN BREDA



Zonder twijfel is Breda mijn favoriete Nederlandse stad. Voor mij is Breda altijd een beetje thuiskomen. Ik woon er op een half uurtje van met de wagen en ik kom er maandelijks. Breda heeft echt iets pittoresk. Het is een zeer levendige, enthousiaste en nieuwsgezinde stad. Kleinschalig maar met een waaier aan amusement en mogelijkheden.

Er blijven tegenwoordig maar hippe conceptstores, kledingzaken en eettentjes bijkomen. Zopas werd nog aangekondigd dat er een vestiging van Yoghurt Barn komt, en ook De Pindakaaswinkel doet zijn intrede in dit gedeelte van Brabant. Mijn mening? De redenen om Breda te bezoeken nemen enkel nog maar toe!



1. BAGEL & BEANS


Ondertussen zijn er twee vestigingen in Breda van deze Hollandse bekende keten. Wil je zeker zijn van een goed ontbijtje of lunch? Of heb je zin in een stuk bananenbrood, een sapje of een kop koffie? Bagel & Beans maakt altijd gelukkig.

Tip? Hun sweet iced coffee is hemels!



URL: https://www.bagelsbeans.nl/nl

Adres 1): Gasthuispoort 2

Adres 2): Van Coothplein 15



2. SOWIESO KOFFIEBAR BREDA


Recent ontdekte ik dit leuke plekje ergens achterin de winkelstraten van Breda. Dit gezellig koffietentje heeft geen uitgebreide menukaart, maar dat maakt het gezellig interieur dan weer volledig goed. Ook hebben ze een super gezellig tuintje. Midden in het bruisende centrum ervaar je toch een gevoel van kalmte & rust.

Opvallend is dat er veel vegan opties op de kaart staan. Gaande van hartig tot zoet, of gewoon even toe aan een koffiestop? Dat kan allemaal perfect in dit leuk zaakje. Ze hebben een wisselende kaart wat het extra aantrekkelijk maakt om nog eens terug te komen! Hou hun Facebookpagina in de gaten om te kijken wat voor lekkers ze in petto hebben.

Tip? Hun sapje met wortel & gember is heavenly healthy & sooo good!






URL: https://www.facebook.com/pg/sowiesobreda/about/?ref=page_internal

Adres: Nieuwstraat 46












3. DE PASTAKANTINE



Voor wie van echt Italiaans eten houdt volgens traditioneel recept maar met een special twist, moet hier is geweest zijn. Hun pasta is vers bereid en dat proef je.

Het interieur symboliseert de naam van hun concept met veel industriële accenten. Als je geluk hebt, scoor je een plekje buiten waar je ook gezellig kan vertoeven.

Ze hebben wel een afzonderlijke lunch- en dinerkaart, wat ik persoonlijk jammer vindt.








Tip? de veggie penne met gorgonzola en noten is finger-licking!


URL: http://www.depastakantine.nl

Adres: Veemarkstraat 72











4. SUUSKES


Dat ik hier niet eerder geweest ben! Ik moet toegeven dat ik twijfelend een plaatsje nam op het kleinschalig terras van Suus eerder in september dit jaar. Het pand sprak me uiterlijk niet echt aan, en ook hun Instagramfeed is niet bepaald een eyecatcher. De website is dan weer wel een bezoekje waard. Wow, van die menukaart krijg je honger!

Nog niet zo bekend met social media, maar dit is vast en zeker een hotspot. Het health concept staat hier centraal met voldoende opties voor vegans en flexitariërs. Hun grootste troef? hun homemade healthy baksels. Voor zoetekauwen als mij is dit heaven on earth! Kortom: guilt-free genieten met een uitgebreide kaart aan gezonde gerechtjes.


URL: http://www.suuskeslunchroom.nl/

Adres: Lange Brugstraat 25



4. GUTSI FACTORY


Voor deze moet je even lopen, maar dit biedt de mogelijkheid kennis te maken met een ander gedeelte van de stad. Langs het water loop je richting de Ginnekenweg en kom je verschillende leuke winkeltjes, boetiekjes en speciaalzaken tegen.

Deze Italiaanse zaak is hoofdzakelijk een ijssalon, maar biedt ook een uitgebreide lunchkaart met diverse foccacia's, panini's en salades.

Tip? Bewaar nog wat plek voor een ijsje!



In deze area is niet alleen Gutsi Factory te vinden, ook andere hotspots zijn hier gevestigd. Stop & Stare, vervelen zal je je niet.


URL: http://www.gustifactory.nl/

Adres: Ginnekenweg 30


 




 

Zelf ook tips voor leuke hotspots in de regio Breda?

Laat het me weten in een reactie!

Love to hear from you, x x x

87 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page